نشرنيرو نشرنيرو .

نشرنيرو

نشرنيرو

موتور برق دستگاهي است كه با توجه به نوع سوخت مصرفي آن، با ايجاد يك نيروي محركه به وسيله موتور و انتقال آن به قسمت ژنراتور دستگاه انرژي الكتريكي را توليد مي كند. موتور برق هاي مختلفي از نظر نوع سوخت ( موتور برق بنزيني ، موتور برق گازوئيلي و موتور برق گازسوز) ، تكنولوژي توليد برق ( موتور برق اينورتر و موتور برق معمولي ) ، راحتي در حمل و نقل و ... در بازار موجود مي باشد.

در اين نوشته به بررسي پمپ خورشيدي و يا پمپ DC مي پردازيم. اطلاعات گردآوري شده در اين نوشته براي پمپ AC نيز قابل استفاده مي باشد. پمپ خورشيدي براي چاه هايي با عمق كم و عميق، پر كردن تانكرهاي آب، آبياري، سيستم هاي آبياري تحت فشار و بسياري ديگر از مصارف كاربرد دارد.

اينورتر سينوسي ( اينورتر خورشيدي )كامل به دليل شكل موج خروجي خود با اين نام معرفي مي گردد. برق خروجي از اينورتر خورشيدي كامل بسيار شبيه به برق سراسري بوده و از آنجايي كه تمامي وسايل الكتريكي با توجه به برق سراسري طراحي شده است اين نوع از اينورتر براي برق دهي به تمامي وسايل الكتريكي به خصوص وسايل موتور دار، مانند يخچال، پمپ آب و ...، مناسب مي باشد.

ديزل ژنراتور ها به عنوان منبع انرژي قابل اطمينان براي انواع كاربردهاي صنعتي، بيمارستاني، ساختماني و ... مي باشند كه اين اطمينان را به شما خواهند داد كه در صورت بروز اشكال در شبكه برق سراسري دسترسي شما به برق قطع نخواهد شد.

پنل خورشيدي مجموعه اي از سلول هاي فتوولتائيك است كه نور خورشيد را به انرژي الكتريكي تبديل مي كند. نور خورشيد منبع نامتهايي براي استفاده بوده كه مي تواند علاوه بر كمك بسزا به كاهش آلودگي محيط زيست كند، انرژي الكتريكي رايگان را در اختيار شما قرار دهد.

سولار پنل از اتصال تعدادي سلول خورشيدي ساخته مي شود. سلول خورشيدي از برش استوانه هاي سيليكون خالص مذاب شده و سرد شده ساخته مي شود. سلول هاي خورشيدي داراي لايه مثب و منفي مي باشد كه به وسيله آن مي توانيم مدار الكتريكي تشكيل دهيم. همانند يك باتري

شارژ كنترل يا باتري شارژر دستگاهي است كه به وسيله آن باتري ها را شارژ كرده و از آنها در برابر اورشارژ حفاظت مي كنيم. شارژ كنترل ولتاژ و جريان خروجي از پنل ها را در باتري ها ذخيره مي كند. اكثر پنل ها داراي خروجي 12 ولت مي باشند اما در ولتاژ توليدي آنها در برخي مواقع بين 16 تا 20 ولت مي باشد.

به عبارت ديگر ميزان انرژي خورشيدي در سطح خورشيد با ميزان آن در قسمت بالاي اتمسفر زمين و نيز با ميزان انرژي رسيده به سطح زمين متفاوت مي باشد .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ اسفند ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۱۵:۳۲ توسط:dfgsz موضوع: